lørdag 3. oktober 2009

Vi er igang, og har allerede hatt to dógn i Lima. Ingvild og jeg bor hos et helt fantastisk gammelt ektepar, som har tatt hjertelig imot oss, og vi blir vartet opp fra morgen til kveld. De heter Roberto og Anita, og er over sótti aar begge to, men vi har hatt mye moro med dem allerede. Vi har blant annet danset salsa i stuen til den fantastiske musikken til "Grupo 5", og gaatt en lang tur der de har vist oss det fineste deres del av Lima har aa by paa.
Lima er nemlig enorm, og vi har brukt disse to dógnene til aa bli litt bedre kjent med den. Vi har vaert paa de mest kjente stedene, faatt baade litt historie og kultur inn. I tillegg har vi utforsket mulighetene for aa trene, surfe og drive med andre sporter, og de er ganske saa gode!
Til mandag begynner vi paa spraakkurset som ligger ca. 20 minutter unna, men vi har allerede begynt spansklesingen for fult. Lommeordboken er selvfólgelig med overalt.
Dagens ord er tuna, som kan bety kaktusfiken, fikenkaktus eller studentgruppe som synger og spiller.

Jeg fóler at jeg har kommet til rett sted, og jeg gleder meg til fortsettelsen paa dette oppholdet.

8 kommentarer:

  1. Fantastisk.Det ser kjempespennende ut. Rett og slett.

    SvarSlett
  2. Dette ser spennende ut, John! En god start skal man ikke undervurdere!
    Forresten: Under kveldens gudstjeneste på Ryenberget i dag skal jeg lære menigheten å synge spansk; Cantai ao Senhor, um cantico novo!

    Ha en god uke!

    Hilsen fra oss i Svaleveien

    SvarSlett
  3. Que lindo! Donde en Bolivia vas a vivir?

    SvarSlett
  4. heyyy john, please dont show pictures of waves heheh, its a torture.. especially `cause i love this place.
    I hope you are having a lot of fun!!!
    Hasta la vista.

    SvarSlett
  5. Ferdig.

    Men du, kos deg da bror. Du skal vite at eg ber for deg.

    SvarSlett
  6. Takk Oeistein! Godt aa hoere, jeg glemmer ikke deg heller. Take care, brother

    SvarSlett
  7. Hola! Que bien que ya estas en Perú! Tienes que mandar miliones de saludos a Anita y Roberto. Les extraño artísimo. Son tan amables. No tengo palabras. La comida...mmmm...es ricísimo! Nos vemos en Bolivia.

    SvarSlett
  8. Så bra du og Ingvild har blitt tatt så godt imot av ekteparet dere bor hos. Hils dem så mye fra mamma&pappa.Høres veldig spennende ut å være i Lima. Lykke til på språkskolen fra imorgen.

    SvarSlett