tirsdag 27. oktober 2009

Et poeng til meg, null poeng til høydesjuken

Jeg er kommet vel frem til La Paz, og etter en real slosskamp mot høydesjuken - er jeg nå ved god helse. Vi har blitt godt mottatt av ALALAY, og disse første dagene har vi dratt rundt å besøkt sentre på ulike steder i La Paz og El Alto. Vi har møtt mange gatebarn, og sett hvordan ALALAY jobber for å ta vare på dem, og jeg må virkelig si at det er et privilegium å få være med på dette arbeidet.

Jeg bor i utrolig kul leilighet med fire andre gutter. Tre av dem er brødre, og han jeg deler rom med er et tidligere gatebarn som har gjennomført hele ALALAY's opplegg.

Dette blir et kort innlegg, uten for detajlerte oppdateringer - jeg sitter nemlig tullet inn i et nett av ledninger og kabler, på en liten internettsjappe, som jeg blir kastet ut fra om et par minutter. Imorgen drar vi til Aldeasen, en liten landsby ALALAY driver utenfor byen, der vi skal jobbe resten av oppholdet. Drømmen blir mer og mer virkelig, men imorgen begynner det for fullt.

Nabolaget.

Bilen gutta og jeg farter rundt i.

Hver gate slutter i en utsikt som denne - Andesfjellenes mektige prakt. La Paz må være den mest malplasserte, men dog den mest utrolige, fantastiske jeg noen gang har opplevd - og jeg kan ikke vente på fortsettelsen av dette oppholdet.

4 kommentarer:

  1. Konge å høre at alt er bra med deg! Det virker som om du har havnet på rett plass :) Lykke til videre, jeg husker på (og ber for) deg. Glad i deg

    Magnar

    SvarSlett
  2. Så bra du er kommet vel fram og håper du skal få det fint i La Paz. Lykke til videre.Tenker på deg hver dag..og ber for deg. Takk for praten på skype for noen min siden. Fint å følge deg på bloggen.Gla i deg.
    Klem fra mamma

    SvarSlett
  3. Joffe- bor du sammen med Toribio?? Da må du hilse masse! Og forresten- kjempebra blogg;) Lykke til videre! Hilsen Thea, Act Now 08/09

    SvarSlett
  4. Hei Thea. Stemmer at jeg bor med Toribio, skal hilse masse!
    Kult aa se at du leser bloggen!

    SvarSlett