fredag 20. november 2009

Grusomt privilegium

Jeg gaar mye her i La Paz, og er ofte paa tur med Oystein Greni. Han synger til meg mens jeg trasker gjennom La Paz´ bratte gater, og mange minner dukker opp. Jeg har faat kjenne paa savnet mye sterkere enn jeg trodde jeg ville - baade venner, familie, kjaereste, grovbroed og norske skoger. Savn er en fael foelelse.
Barna jeg jobber med her paa Alalay, og de jeg moeter paa gaten, har et helt annet forhold til det aa savne. Mange av dem har aldri hatt foreldre, noen som er glad i dem eller noen som gir dem oppmerksomhet. Noen har blitt kastet ut av familien. Andre har flyktet fra vold, overgrep og alkohol. Jeg savner det jeg har, de savner det de ikke har.
For et grusomt privilegium det er aa savne.

2 kommentarer:

  1. Enig:)
    Håper vi klarer å nyte tiden som er igjen på tross av savn. Tror det skal gå bra.
    kos deg videre.

    SvarSlett
  2. Sterkt innlegg, viktig aa huske paa i den kontrastfylte verdenen vi lever i..

    SvarSlett