fredag 23. oktober 2009

Mami's nypressede duker må til vask imorgen

Tiden er inne for et nytt steg på den utrolige reisen. Om ca. et døgn setter Ingvild og jeg oss på flyet til La Paz, Bolivia. Den fjerne drømmen om ALALAY er nærmere enn noen gang, og jeg kjenner kvalmen av spenning og nervøsitet så langt opp i halsen at jeg er redd jeg kommer til å søle på Mami’s nypressede duker.

Den siste tiden i Lima har vært bra, veldig bra, og kanskje litt for bra. Vi har vært redde for at vi skulle vende oss til luksusen her før vi dro videre til barnehjemmet. Noen ganger, når tankene mine har løpt fritt, har jeg tenkt på situasjonen som flyet vi skal sette oss på i morgen skal til Norge. At jeg skal hjem og få klemme foreldre, besteforeldre, søsken, venner og kjæreste som allerede er dypt savnet. Men når tankene har summet seg videre har jeg fort funnet ut at den utrolige reisen ennå ikke har begynt. I morgen begynner det, når vi kommer til La Paz. Der venter en ny familie, en ny jobb og høydesyken på oss. Jeg er overmåte takknemlig hvis noen vil være med å be for meg.

Jeg prøver å se fremover, men jeg vet ikke hva som venter meg.Solo Dios sabe mi destino – Bare Gud vet min skjebne.

5 kommentarer:

  1. Jeg ber for deg Joffe!

    Du kan få et dikt også :) Det heter "Perlen" og er skrevet av Rita Aasen (av ren høfflighet er det vel verdt å nevne forfatteren?)

    Du er elsket og verdifull.
    En perle i Min hånd, sier Herren.
    La Min kjærlighet fylle ditt hjerte,
    så alt det som hender deg
    til slutt kan tjene deg til det gode.
    Du er den du er
    fordi Jeg bruker deg slik du er.
    Jeg gir deg alt hva du trenger til.
    Er du god mot andre
    da gleder du Meg.
    Jeg har vandret foran
    og lagt ferdig oppgaver til deg.

    Se dette:
    At den største visdommen
    er å kjenne Meg.
    Jeg har gitt dine evner
    spesielt til deg.
    Ikke sammenligne deg med andre.
    Ikke se på deg selv som mindre verd
    enn noen andre.
    Jeg elsker deg av hele Mitt hjerte.
    Jeg er her nå
    for å vandre med deg
    å styrke deg til din dag.

    Og frykt ikke Min perle,
    du som Jeg bærer med slik glede,
    for den hånden som leder deg
    er naglemerket.

    Magnar

    SvarSlett
  2. Vi bruker å lese bloggen din og vi ønsker deg alt godt i Bolivia. Det var fint å treffe deg i Mandal og vi skjønner på Åsta at du er sterkt savna.Vi vil gjerne be for deg og for arbeidet du skal vere med på, så lykke til ! Fra Aavald og Bjørg

    SvarSlett
  3. Du veit at eg også gjerne ber for deg bror. Lykke til i Bolivia, du veit at mi venter på deg til du kjem tilbake :)

    Må Gud signe deg og Ingvild rikeleg.

    Glad i deg JON

    SvarSlett
  4. Kjære John Fredrik!

    Lykke, lykke til på vei til å finne plassen din i La Paz. Vi skal være med å be for deg!

    Klem Stine

    SvarSlett
  5. Hei j-fred
    Jeg syns du burde skrive meg. Jeg vil høre hva slags ting dere har insett og/eller forstått den siste måneden og hvordan dere har opplevd det? (Jeg vet at jeg har opplevd helt sykt mye nytt og forstått helt sykt mye nytt, og jeg tror ikke folk hjemme begriper helt hva det gjør med en)

    Jeg skal be for deg:D

    Hilsen din BF!

    SvarSlett